Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego

Jak sprawić, żeby nasz sklep internetowy był jeszcze lepiej widoczny w Internecie i przynosił coraz większe dochody? Bardzo ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami, to prawda, ale klienci muszą nas najpierw znaleźć. W tym może pomóc optymalizacja.

Jeśli już wiesz, że warunkiem skutecznego wejścia na rynek jest jedna z pierwszych pozycji na liście wyników wyszukiwania, to spróbuj podjąć odpowiednie kroki w kierunku realizacji tego celu.  

 

Co to jest optymalizacja sklepu?

W dużym skrócie to podnoszenie jakości witryny sklepu. Jak wiemy, są dwa podstawowe warunki tego, czy sklep będzie zbierał zamówienia od klientów – po pierwsze promocja e-sklepu w Internecie, po drugie – przekonująca do zakupu oferta. Używając pojęcia oferta mam na myśli zarówno jej wygląd, jak i treść oraz projekt witryny. Spróbujmy zatem przyjrzeć się bliżej tym dwóm czynnikom  

 

Promocja sklepu

Pisząc o promowaniu w kontekście sklepów internetowych, musimy się przestawić na trochę inną terminologię. Nie wdając się w szczegóły, pozycjonowanie jest w gruncie rzeczy właśnie promocją sklepu internetowego w przestrzeni Internetu. Walka o jak najlepszą pozycję to często być albo nie być działalności gospodarczej. Pozycjonowanie to osobna dziedzina, dlatego warto skorzystać z usług firmy, która się w niej specjalizuje. Jednak zanim zlecimy działanie zewnętrznym ekspertom, sprawdźmy, czy zrobiliśmy już wszystko, by nasz sklep był na jak najlepszej pozycji. To, co możemy zrobić to właśnie optymalizacja.  

 

Oferta

Zanim szerzej skoncentrujemy się na zagadnieniach związanych z optymalizacją sklepu, stwórzmy ofertę, która będzie atrakcyjna dla odbiorcy, do którego ją kierujemy.

Gdy już się na niej znalazł, zakładamy, że jest zainteresowny zakupem konkretnego produktu. Oto podstawowe założenia, które powinniśmy wziąć sobie do serca, gdy układamy ofertę sklepu:

 

  • stosujmy opisy produktów, które będą oryginalne (nie kopiujmy ich); wtedy rośnie jakość naszej strony „w oczach” algorytmów wyszukiwarki;
  • używajmy języka korzyści (o tym mówią już chyba wszyscy);
  • spróbujmy w taki sposób skonstruować ofertę i dobrać produkty, aby zainteresować nimi użytkownika;
  • w zasięgu wzroku klienta warto umieścić produkty rekomendowane lub bestsellery;
  • informacje o promocjach to jedna z tych rzeczy, która może skutecznie zachęcić do zapoznania się z całą ofertą sklepu;
  • estetyka witryny – projekt graficzny to jedna z tych rzeczy, która może zdecydować o tym, czy klient zapamięta nasz sklep na dłużej i będzie chciał go również częściej odwiedzać;
  • układ strony – dobrze rozplanowana strona powinna ułatwiać użytkownikowi poruszanie się w sklepie; dobrze, jeśli kategorie, np. w postaci listy rozwijanej tworzą logiczny układ drzewa;
  • przejrzysta witryna – warto zainwestować w raczej oszczędny projekt graficzny; najważniejszym elementem niech będzie nasze logo i inne elementy identyfikacji wizualnej; kolejna rzecz to zdjęcia produktów – powinny spełniać nie tylko funkcję reklamową, ale również informacyjną, tzn. jak najdokładniej prezentować produkty.  

 

Po co optymalizować sklep?

Jak wspominaliśmy wyżej, optymalizacja sklepu pozwala na to, by nasza marka była widoczna w Internecie. Dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO sklep to jeden z aspektów decydujących o naszej konkurencyjności na rynku. Trzeba wziąć go pod uwagę już na etapie wyboru oprogramowania sklepu. Automatycznie generowane na podstawie opisów produktów meta tagi SEO czy moduł, w którym będziemy mogli umieszczać treść to ważne funkcjonalności sklepu.  

 

Urszula Wikowska

AptusShop.pl

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>