Domena typu EMD czy Brand Name?

Domena typu EMD czy Brand Name?

Tanie i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych | BluSEO
http://BluSEO.pl/ pozycjonowaniestronwww
W BluSEO pozycjonujemy i optymalizujemy witryny internetowe bezpiecznymi
i niedrogimi metodami zgodnie z polityką Google.

 

Dlaczego te meta tagi przewyższają skutecznością poprzednie?

 

Po pierwsze BRANDING. „EMDs” czyli domeny zawierające dosłowne słowo kluczowe w nazwie to przeżytek. Takie domeny bardzo trudno się pozycjonują i są bardzo wrażliwe na filtr związany z nadoptymalizacją. Ponieważ zawierają główne słowo kluczowe w każdym adresie URL!

 

Ponieważ do niedawna EMDs były bardzo skuteczne i Google przeważnie dawał im priorytet jeśli chodzi o ranking, wiele osób nadużywało tego co w efekcie zostało ukrócone.

emd

 

Niektóre firmy nawet opierały cały swój biznes model na tego typu domenach, rejestrując je masowo i odsprzedając. Niestety po nowych aktualizacjach algorytmów, Google nie daje im tyle uwagi co wcześniej no i pozostaje problem z nad optymalizacją.

 

Niektórzy mogą powiedzieć że przecież „BluSEO” to EMD na frazę BluSEO i to prawda. Lecz w dziwny sposób linki zawierające nazwę firmy – branding najczęściej nie „wzbudzają” filtra tak łatwo jak fraza kluczowa.

 

Dywersyfikacja tagów bogata w słowa opisowe i synonimy daje Google znać, że nasza strona jest „naturalna”. Nie manipulujemy treścią aby osiągnąć wyższy ranking, ponadto logicznie rozumując nie jesteśmy monotematyczni używając jedynie frazy „pozycjonowanie stron” lecz mówimy również o najlepszych metodach, najtańszych oraz o  optymalizacji.

 

Następną istotną rzeczą to ilość słów kluczowych na które możemy wypozycjonować naszą stronę. W pierwszym przypadku mamy szansę jedynie na frazę główną – „pozycjonowanie stron” i to jeśli będziemy super, super ostrożni i nie wzbudzimy czujności algorytmu Google.

 

W drugim przypadku bardzo łatwo i bez większych obaw możemy wypozycjonować stronę http://BluSEO.pl/ pozycjonowaniestronwww na następujące frazy:

 

Tanie pozycjonowanie stron internetowych
Skuteczne pozycjonowanie stron
optymalizacja i pozycjonowanie stron www
pozycjonowanie stron w Google
niedroga optymalizacja stron w internecie

itd…

 

Mając opisowe metatagi nasza strona będzie mieć większą szansę na lepszy ranking w indeskie na frazy LT („Long Tail”) – długi ogon.

 

 

Inną obecnie dobrą metodą jest nieustalanie meta tagu „description” czyli opisowego. Wówczas Google samodzielnie dobierze treść z naszej strony i wyświetli ją w indeksie.

 

Jeśli ktoś będzie szukał pozycjonowania stron w Szczecinie a słowa Szczecin nie ma w moim meta opisowym… Google może pominąć moją stronę. Lecz jeśli mam to słowo na stronie, Google wyświetli fragment tekstu gdzie się ono znajduje, wytłuszczając je dodatkowo dla użytkownika.

 

Dlatego maksymalnie optymalną praktyką będzie zadbanie jedynie o title tag, url natomiast pozostawienie opisu na łaskę Google.

 

Google „łapie” się bardzo sprawnie również w synonimach, dlatego nie jest wskazane używanie wszędzie słowa np.: „tanie” jeśli jest ono częścią frazy głównej tylko jego synonimów- niedrogie, przystępne cenowo, itd…

 

Jeśli podobną logikę przyjmiemy do tworzenia treści na stronie i nie zaczniemy zapychać strony frazami kluczowymi, mamy bardzo dużą szansę na dobry ranking.

 

Podstrona vs Strona główna

 

Jeśli nasz URL to nazwa firmy a słowo kluczowe zawieramy w podstronie typu http://BluSEO.pl/ pozycjonowaniestronwww – jesteśmy o wiele bardziej bezpieczni niż gdybyśmy mieli EMD i linkowali do strony głównej. Oto powody:

 

– jeśli zostanie nałożony filtr z powodu niskiej  jakości linków kierowanych na domenę główną, ucierpi na tym cała domena czy li wszystkie strony
– linkując podstronę – w przypadku filtra najczęściej wystarczy ją skasować i utworzyć od nowa pod innym adresem URL
– linkowanie podstron to pozytywny sygnał dla Google- profil linków wygląda bardziej naturalnie
– mając BRAND w domenie możemy stworzyć wiele podstron na osobne frazy kluczowe bez obawy nad optymalizacji w adresie URL
– brand jest łatwiejszy do zapamiętania – bezpośrednie wizyty polegające na wpisaniu adresu w przeglądarkę
– nie ma różnicy w pozycjonowaniu domeny głównej czy podstrony.

 

Podstronę możemy wypozycjonować identycznie jak  domenę czy też stronę gówną. Obecnie nie ma to większej różnicy i mam nadzieje jak wykazałem powyżej, same korzyści.

 

Zatem Jak Poradzić Sobie z Filtrem Google?

 

W zależności od stopnia kary odpowiedź może być różna. Jeśli ktoś zamieścił do naszej strony setki lub tysiące „złych” masowych linków – forum, wiki, komentarze… i w efekcie nasza strona znalazła się poza 100tką, można śmiało powiedzieć że wyjście z filtra nie będzie łatwe.

 

spadek w rankingu

 

Oto zabiegi które warto przeprowadzić:

 

– zdobyć listę „złych” linków od pozycjonera i skorzystać z Google Disavow Tool
– napisać do Google email okazując „skruchę” za popełnione czyny i wyjaśnić co się stało wykazując 100-procentowe zaangażowanie w usunięcie złych linków które zaszkodziły naszej stronie
– zniwelować możliwe sygnały nadoptymalizacji na stronie – wyłączyć wtyczki SEO w WordPress
– skierować kilka wysokiej jakości linków – co najmniej PR5 na niezoptymalizowany ankor do kilku podstron w nadziei na „stłamszenie” wpływu złych linków.

 

Oczywiście to potrwa… a w między czasie w zależności od stopnia w jakim nasz biznes polega na stronie, nasza firma będzie cierpieć.

 

Dlatego w zaistniałej sytuacji dobrą praktyką będzie natychmiastowa budowa nowej strony. Nigdy nie mamy gwarancji odzyskania poprzednich wyników w indeksie dlatego od razu zacznijmy budować nową stronę.

 

10x szybciej wypozycjonujemy nową stronę niż poprzedni ranking wróci do starej…

 

Skąd Brać „Dobre” Linki? Kliknij TU aby czytać dalej…