Dobry Link vs Zły Link

Dobry Link vs Zły Link

Jeśli masowe linki są złe lub mało wartościowe to skąd brać te dobre? Oczywiście nie mówię, że w ogóle nie powinniśmy mieć linków pochodzących z forów czy blogów typu blogger, bo przecież każdy ma prawo mieć profil na forum. Jednak 1000 takich linków wygląda nieco nienaturalnie, gdyż zakłada że mamy konta na 1000 forach co jest podejrzane.

 

Nie dajmy się również zwieść poprzez fakt, że im więcej dana witryna ma zaindeksowanych stron w Google tym lepiej. Google „widzi” jedynie 1-3 linki na danej domenie, reszta jest ignorowana i nie wpływa na ranking. Gdyby tak było – jeden link w stopce forum zamieniłby się w 1000 (jeśli forum ma 1000 podstron) i najprawdopodobniej doprowadził do filtra nałożonego przez algorytm analizujący ankory.

 

Link wartościowy to link pochodzący z domeny głównej witryny bądź podstrony o dużym autorytecie w Google. Jednym z wyznaczników może być wartość PR takiej strony wyższa od 0, choć nie zawsze.

DOBRY ZLY link

 

Nie mówimy tutaj o linkach w stopce lub sidebarze, tylko linkach z treści artykułu. Google „wie” że linki ze stopek lub z boku strony są najczęściej linkami kupionymi i nie daje im tyle uwagi co linkom z treści.

 

Pierwszym sposobem będzie skontaktowanie się z webmasterem strony i poproszenie o możliwość „guest postu”.

 

Temat strony powinien być zgodny i powiązany z naszą stroną. Jeśli nasz blog jest o słoniach, szukajmy podobnych stron w Google top ten gdzie możliwe będzie zamieszczenie linka w treści. Kontakt z webmasterem takiego bloga może przynieść oczekiwany rezultat, wówczas taki link liczy się o wiele bardziej niż link masowy.

 

Ile takich linków potrzeba? Tak naprawdę nie wiadomo. Wszystko zależy od stopnia w jaki masz zoptymalizowaną stronę oraz konkurencyjności danej frazy kluczowej.

 

Co do wartości PR, nie powinna to być jedyna metryka wartości strony. Generalnie rzecz biorąc link ze strony PR5 będzie lepszy od linku ze strony PR1 aczkolwiek nie jest to przesądzone.

 

Dzieje się tak dlatego, iż PR stron jest aktualizowany i przeliczany na bieżąco przez Google. Natomiast aktualizacje widoczne dla użytkownika są zaledwie ok 3x w roku.

 

Zatem łatwo jest dojść do wniosku, że strona PR1 może aktualnie mieć wartość PR5 i na odwrót. Więcej na temat jak działa PR dowiesz się  z Wikipedii.

 

Jeśli moja strona ma wartość PR1 i skieruję na nią jeden link PR6, z założenia przy następnej aktualizacji mój PR wzrośnie do wartości 4. Jeśli teraz zamieszczę link do twojej strony na mojej stronie głównej – pomimo  że ma ona wartość PR1, „link juice” ze strony PR6 „leci” również do twojej strony przechodząc przez moją lub moja strona przekazuje „juice” na twoją tak jakby była PR4 a nie np. PR0.

 

Do badania „mocy” współczynnika PR służy wiele narzędzi online. Przez „moc” rozumiem np. 1 link PR5 skierowany do mojej domeny powinien dać jej wartość ok. PR3 – słabe PR3. Jeśli mam natomiast link PR5 , PR4, kilka PR3, wówczas będę miał mocne PR3 lub słabe PR4…

 

Zatem przed kupieniem lub zamieszczeniem linka do naszej trony na cudzej stronie warto zrobić szybka analizę czy PR takiej strony jest wystarczająco mocne i warte naszego zachodu.

 

Na stronie http://checkpagerank.net/ sprawdzimy czy dana strona nie ma sfałszowanego PR. Strona z przykładu pokazuje PR5 jednak informacja „Pagerank is not valid” mówi iż PR nie jest prawdziwy.

 

pr bluSEO.pl

Ponadto wartość PR Quality powie nam mniej więcej jak „mocny” czy też „silny” jest aktualny PR poprzez wartości – „very weak”, „weak”, „moderate”,” strong”, „very strong”.

 

Inne wartościowe dane to wiek domeny, ilość linków oraz możliwość sprawdzenia historii domeny.

 

Prywatna Sieć Blogów

 

Tak naprawdę największą „moc” zyskamy kupując własną domenę o dobrych parametrach i wysokim PR i zamieszczając na niej artykuł z linkami do naszej trony.

 

Jeśli zadbamy o kilka szczegółów takich jak whois, adres IP, nameserver… taka domena czy też treści na niej zawarte w żaden sposób nie może być powiązana z nami ani naszą witryną do której będziemy linkować.

 

Ważne jest to, aby Google nie połapało się że taka „zapleczówka” należy do nas. Kupowanie domen tanio o dobrych parametrach z potencjalnie wysokim PR to niełatwe zadanie i temat na inny post. Jednak gdy potrafimy zidentyfikować takie domeny w szybki sposób możemy stać się właścicielami kilku lub kilkunastu wysoko autoratywnych domen, z których mega wartościowe linki będę „płynąć” wprost na naszą witrynę.

 

Pokaż że żyjesz… Zostaw komentarz…

arrow